Ziņu portāli Latvijā kūtri izmanto jaunās SEO iespējas apmeklētāju iegūšanai.

Pagājušā gada septembrī Google prezentēja jauno iespēju – definēt papildus (rakstā nepieminētus) atslēgas vārdus, kas raksturo ziņas saturu. Apskatīju Gemius audience lielākos ziņu portālus, lai saprastu, cik daudzi ziņu portāli izmanto šo jauno risinājumu.

Kas ir “news_keywords”?

Daļa noteikti atceras meta keywords tagu, kurā norādīja atslēgas vārdus, uz kuriem mājas lapai vajadzētu būt meklētāja rezultātos. Pirms vairāk kā 10 gadiem tas bija galvenais (un gandrīz vienīgais) SEO jājamzirdziņš, bet nu jau vairākus gadus no Google un Bing puses tas vairs netiek izmantots kā SEO signāls.

Tagad Google ir ieviesusi jaunu tagu, lai ziņu publicētāji varētu norādīt saturu aprakstošus atslēgas vārdus un frāzes, kas publicētajā rakstā nav pieminēti.

Piemēram, ja raksts ir par kādu hokeja kausa izcīņas spēli, tad ziņu raksturojošas frāzes, ko ievietot “news_keywords” tagā būtu: “LAT:GER”, “LV:DE”, “Hokejs Latvija Vācija”, “Rezultāts Latvija Vācija”, utt.

Loģiski, ka ne visas ziņu raksturojošās frāzes var pieminēt pašā ziņas saturā, tāpēc šis ir ļoti vērtīgs papildinājums.

Cik ziņu portāli izmanto jauno SEO iespēju?

Reāli apskatītas Gemius audience top 60 lapas (reach, December 2012).

  • delfi.lv – neizmanto
  • tvnet.lv – neizmanto
  • apollo.lv – nezimanto
  • kasjauns.lv – neizmanto
  • diena.lv – izmanto
  • nra.lv – neizmanto
  • sportacentrs.com – neizmanto
  • ltv.lv – neizmanto
  • la.lv – neizmanto
  • db.lv – izmanto
  • liepajniekiem.lv – neizmanto
  • boot.lv – neizmanto
  • mixnews.lv – neizmanto
  • gorod.lv – neizmanto
  • vipi.lv – neizmanto
  • ir.lv – neizmanto
  • lvportals.lv – neizmanto

Rezultāti un secinājumi

Pārsteidzošā kārtā no lielajiem un arī mazākiem ziņu portāliem šo iespēju izmanto tikai diena.lv un db.lv. Vēl par pārsteigumu diezgan daudzi portāli izmanto novecojušo un vairs neaktīvo meta keywords tagu.

Man ir prieks, ka vismaz Dienas grupas ziņu portālos šī iespēja jau tiek aktīvi izmantota. Cik esmu novērojis, pēdējā gada laikā viņi diezgan ir centušies sakārtot ar SEO saistītās lietas, un daudz kas ir izdarīts ļoti veiksmīgi.

Tomēr ir dīvaini redzēt, ka tik daudzi ziņu portāli neizmanto visas iespējas iegūt papildus “bezmaksas” lasītājus un apmeklētājus, jo konkurence tirgū ir diezgan liela un visi cīnās par apmeklējumu. To ļoti labi var redzēt pēc pēdējo mēnešu lielās aktivitātes sociālajos tīklos ar dažādām izlozēm un balviņām, lai pamudinātu cilvēkus sekot ziņu portālu sociālajiem kontiem.

Cerams, ka portāli ne tikai aizrautīgi pirks sekotājus sociālajos tīklos, bet arī sakārtos savu portālu SEO lietas. Tas ne tikai palielinās “bezmaksas” apmeklētāju plūsmu, bet arī nodrošinās to, ka cilvēki ātrāk atradīs vēlamos rezultātus, jo meklētā informācija daudz pareizāk un precīzāk parādīsies meklētājservisu rezultātos. Un tas ir pats galvenais.

Šis raksts ir publicēts un saistīts ar tematiem , .
Rakstam ir tikai viens komentārs [Pievienot komentāru]
  1. marcis

    Dienā jau vēl mums ļoti daudz ko darīt pie SEO, bet centāmies, vēl varēji uzrakstīt, ka twitter cards nelieto arī gandrīz neviens no lv portāliem vispār, izņemot diena.lv un db.lv.
    Mani kā parastu lietāju tracina, ja neredzu savā twitter feedā raksta preview!