Google AdSense jaunais izmērs konfliktē ar pašu SEO vadlīnijām.

Google ir paziņojusi par jaunu, brendiem draudzīgu reklāmlaukumu AdSense tīklā 300×600 – Large Skyscraper. Tas ir milzīgs laukums, gandrīz divreiz platāks par līdzšinējo 160×600. Ja vidēji lapā saturs aizņem aptuveni 640px platu laukumu, tad tagad jau pusi no tā aizņems šis reklāmlaukums. Zemāk ir attēls ar dažādu AdSense reklāmas laukumu salīdzinājumu.

Google AdSense ieteikumi konfliktē ar Google SEO ieteikumiem.

Jaunais Google AdSense reklāmas laukums kā arī reklāmas laukumu izvietojumu ieteikumi tiešā veidā konfliktē ar Google SEO labās prakses vadlīnijām kā arī Google SEO ietiekumiem un algoritmiskajām izmaiņām.
Cik vien sen atceros, Google AdSense reklāmas izvietojumu ieteikumi īsti nav mainījušies – lieciet reklāmas labi redzamajās vietās, Google, pat piedāvā reklāmas laukumu “heat map“. Turpretī Google SEO ieteikumos jau vairākus mēnešus tiek uzsvērts, ka lapas, kurās reklāmas laukumi ņem virsroku pār saturu un saturs tiek nostumts zemāk zem redzamā ekrāna laukuma, tiks sodītas un to pozīcija SERP tiks samazināta (tas nekas ka pat Google SERP lapa grēko).

AdSense reklāma mainās.

Gluži tāpat, kā Google regulāri testē dažādas izmaiņas un izkārtojumus Google meklētājā vai Youtube, tā arī AdSense reklāmās tiek testēti uzlabojumi un izmaiņas. Nesen reklāmās sāka parādīties bultas. Lai arī man šādas izmaiņas nepatīk, jo tās vizuāli pārāk nevajadzīgi izceļ reklāmas, internetā citi raksta ka tas esot uzlabojis CTR rezultātus. Lai vai kā, ir skaidrs, ka Google spiedīs uz reklāmu izcelšanu/optimizēšanu un citiem uzlabojumiem, jo katrs klikšķis uz reklāmas nozīmē naudu Google kontā.

Ko darīt mājas lapu īpašniekiem?

Lapās, kurām viens no galvanajiem apmeklētāju kanāliem ir meklētājs – ļoti rūpīgi optimizēt AdSense reklāmas, lai sasniegtu maksimāli labus rezultātus, pie reizes ievērojot jaunākās SEO rekomendācijas no Google. Savukārt, pārējās lapās var izpausties pēc pilnas programmas, testējot pat vistrakākos reklāmas izvietojumus, lai sasniegtu lielus reklāmas ieņēmumus. Ja kāds jau ir notestējis jaunos formātus, lūdzu padalieties ar rezultātiem! Latvijas reklāmu tirgū šis formāts jau tiek izmantots?

Šeit ir raksti, kuros es stāstu par AdSense optimizāciju.

Šis raksts ir publicēts un saistīts ar tematiem , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *