AdSense. Efektīva reklamēšanas AdSense tīklā. Ietiekumi un pieredze.

Google AdSense izmantoju vairāk kā 3 gadus un aptuveni padsmit lapās (mani privātie projekti un eksperimenti interneta dzīlēs). Dati ir par lapām ar saturu latviešu valodā un Latvijas domēnos.

Zemāk padalīšos ar savu pieredzi, novērojumiem un ieteikumiem.

Ikdienā strādāju arī ar reklāmām AdWords (izveide, optimizācija – sākuma un padziļinātā), kas man ir devis zināšanas un izprati par to, kas notiek “žoga” otrā pusē.

AdSense tīklu sāku izmantot 2009. gada sākumā ar mērķi notestēt, kā tas strādā. Diezgan drīz sapratu, ka ar to bagāts nekļūsi, bet, no otras puses skatoties, izmantot AdSense ir vienkāršāk, nekā strādāt ar individuālajiem reklāmdevējiem (cik tu prasi par bannera izvietošanu, maksājam oficiāli, ja tavai lapai nav tūkstošiem unikālo apmeklētāju dienā, vairāk pa 5 Ls nedēļā maksāt nevarēsim), jo tur čakars ir neizmērojams un tā peļņa… labi, ja tāda beigās vispār ir. Ar AdSense ir vienkārši – kods jāieliek lapā, un pārējais notiek pats no sevis.

Es varētu gari un plaši runāt un diskutēt par šo tēmu, bet kuru gan tas interesē? Mednieku stāsti ir paredzēti makšķerniekiem un mazbērniem.

Vai vajag likt AdSense savā lapā vai blogā?

Reklāmas tiek rādītas atbilstoši atslēgas vārdiem  lapā. Ja uz  lapas saturā esošajiem atslēgas vārdiem ir reklāmdevēji + tie izvēlas reklamēties AdWords Display Network (Teksta un attēlu reklāmas AdSense), tad reklāmas rādīsies. Pēc pieredzes varu teikt, ka ne visi reklāmdevēji reklamējas display network, kas nozīmē – pat ja uz kādu atslēgas vārdu ir vairāki reklāmdevēji Google search rezultātos, tad var gadīties, ka pat neviens nereklamējas AdSense tīklā.

Secinājums – tev var būt megakruts blogs par tamborējumiem ar 5 tūkstošiem unikālu apmeklētāju dienā, bet atbilstošas rekāmas nav = nauda no AdSense nenāk. Labākajā gadījumā rādās SMS kreditētāju reklāmas, kāds uz tās pa retam uzklikšķina un tiek nopelnītī pāris centi.

AdSense reklāmas ir jāliek redzamā vietā lapā.

Tev taču nepatīk, ka bāžas ar reklāmām gandrīz vai tieši sejā? Ok, tev varbūt patīk, bet pārējiem nepatīk. Tāpēc ir jāatrod vidusceļš – lai reklāma ir pamanāma un nav nobāzta gluži kaktā, bet lai tā netraucē pārvietoties pa lapu un lasīt tajā esošo saturu. Ja lapa būs pārbāzta ar reklāmām, regulārie lasītāji var izvēlēties lapu neapmeklēt, bet no citiem kanāliem nākušie (Google meklētājs, linki citās lapās, linki soc. tīklos) var izvēlēties lapu aizvērt tūlīt pēc atvēršanas.

Kā atrast zelta vidusceļu – reklāmas ir redzamas, bet netraucē lapas apmeklētājiem? Testējot! Dažādi reklāmas laukumu izmēri dažādās vietās, dažādās sadaļās. Pēc kāda laika jāizvērtē, kuras reklāmas kurā vietā ir bijušas efektīvas un kuras nav. Attiecīgi jāpieņem mēri.

  • Google nesen ir veikusi labojumus savā SEO algoritmā, sodot lapas,  kurās reklāmas ir sabāztas virs satura tā, ka saturs ir redzams, tikai patinot lapu uz leju. Tas gan ir neliels konflikts ar AdSense reklāmu izvietošanas labo praksi un Google nospraustajām vadlīnijām. Plašāk par to es stāstu rakstā: Google AdSense jaunais izmērs konfliktē ar pašu SEO vadlīnijām.
  • Varbūt reklāmas vajag rādīt tikai tiem, kas nāk no Google meklētāja, bet regulāros apmeklētājus neapgrūtināt ar reklāmām uzkrītošās vietās

Kā optimizēt AdSense reklāmas?

Ir jātestēt reklāmu laukumi. Katram reklāmu laukumam var izvēlēties reklāmas veidu.

AdSense teksta reklāmas. Jātestē dažādi krāsu salikumi. Dažreiz reklāmas, kas ir spilgtas un izceļas, strādā nedaudz labāk, bet prakse rāda, ka vairāk nostrādā reklāmas, kas pēc krāsu gammas ir neuzkrītošākas un saplūst, iekļaujas lapas saturā.

AdSense Rich media ads (bildes, video, flash). Šajā gadījumā ir jānotestē, kāds formāts labāk strādā konkrētajā laukumā – teksta reklāmas vai attēlu reklāmas. Pēc pieredzes varu teikt – ir vērts notestēt, jo ar pareizu formātu var ievērojami palielināt ienākumus.

Jātestē dažādi reklāmas laukumu izmēri. Google AdSense piedāvā dažādu izmēru laukumus – kvadrātainus, vertikālus, horizontālus. Atkarībā no laukuma izmēra un formas tajā var parādīt noteikta skaita teksta reklāmas un noteikta izmēra attēla reklāmu. Kādā no izmēriem teksta reklāmas būs uzskatāmākas un labāk konvertēsies (būs vairāk klikšķu). Savukārt attēlu reklāmas bieži netiek veidotas visiem izmēriem, bet gan tikai daļai, tādēļ ir jānotestē, kādā izmērā ir atbilstošas reklāmas (jāseko līdzi rezultātiem, un, kad tie pasliktinās, tests jāatkārto, lai atrastu efektīvākos izmērus tekošajā brīdī).

Ko vēl var darīt lai uzlabotu AdSense rezultātus?

Viena no lietām, ko var un pat vajag darīt – izslēgt/nobloķēt nevēlamās reklāmas.

Reklāmas var izslēgt pēc reklāmas lapas adreses. Jā, regulāri ir jāskatās, kādas reklāmas lapā rādās (uz reklāmas savā lapā spiest nevajadzētu (google soda, ja spiež uz reklāmām savā lapā), lapas url ir jānolasa no reklāmas teksta/reklāmas attēla). Uzreiz var izslēgt konkurentu lapu adreses, ja nu tiešām konkurenti reklamējas AdSense tīklā. Tomēr visbiežāk būs gadījumi kad ļoti daudz rādīsies kāda reklāma, kura nebūs saistoša konkrētās lapas apmeklētājiem. Tādā gadījumā šo reklāmu vajag izslēgt, lai dotu iespēju parādīties kādai citai reklāmai, kurai iespējams nav tik agresīva reklāmēšanas stratēģija.

Reklāmas izslēgšana pēc interešu kategorijām. AdSense uzstādījumos var redzēt, cik daudz katras kategorijas reklāmas ir rādītas un cik daudz no visiem ienākumiem katras kategorijas reklāmas ir nesušas. Es parasti atslēdzu tos kategoriju tīklus, kam ir bijis daudz rādījumu, bet maz ienākumu. Loģiski, ne? Pēc kāda laika atkal viss jānotestē, lai pielāgotos izmaiņām.

Viss ir izdarīts, ko tagad?

Tagad atliek sēdēt, gadīt un priecāties par katru peso. Jācer, ka būs jūsu lapas saturam atbilstoši reklāmas devēji. Esošie reklāmas devēji, veidojot AdWords kampaņu optimizāciju izvietojot reklāmas AdSense tīklā (tādi kā es), neizslēgs reklāmu rādīšanu jūsu lapā, jo tās ir neefektīvas.

Reklāma ir neefektīva, ja:

  • reklāmai ir daudz rādījumu, bet maz klikšķu
  • reklāmai ir klikšķi, bet tiem neseko pirkumi lapā, ko tā reklāmē = zemē nomesta reklāmas nauda.

Tikai sēdēt un gaidīt katru centu arī nevar. Ir aktīvi jāstrādā pie tā, lai lapai palielinātu apmeklējumu (SEO, aktivitātes sociālajos tīklos, utt). Jo vairāk apmeklējumu, jo vairāk cilvēku uzspiež uz reklāmas. Spiedēju CTR gan saglabājas tas pats.

Tas pa lielam arī ir viss, ko vēl var darīt. Pārējo gan ietekmēt īsti nevar.

Kādi ir mīnusi un ierobežojumi AdSense?

Mīnusi un ierobežojumi var būt daudzi un dažādi. Viss atkarīgs no tā, kā uz to skatās. Zemāk ir dažas lietas, ar kurām es esmu saskāries un kuras būtu pieminēšanas vērtas.

Savu sūri pelnīto peso var dabūt tikai, kad savākti kā minimums 70 EUR (100 USD, ja vēl ir konts ar veco valūtu) + mēnesis, kamēr maksājums tiek apstrādāts.

Nodokļi jāmaksā pašam, bet vismaz tagad, izmantojot Western union, nav jāmaksā komisija (agrāk sūtīja čeku, pagāja laiks, kamēr to atsūtīja, kamēr banka naudu ieskaitīja kontā + vēl 5 Ls par čeka apstrādi).

Google regulāri apskata lapas, kurās reklāma tiek rādīta, un, ja tās neatbilst kādam no AdSense noteikumiem, reklāmas tiek nobloķētas konkrētajā lapā (nekāds peso vairs nenāk 🙁 ). Man tā nesen notika ar vienu lapu, jo pie kāda raksta komentāra kāds bija ielicis linku uz kādu lapu, kur visa starpā varēja iegūt e-grāmatas (laikam nelegāli). Vismaz nedēļu reklāmas nerādījās, kamēr reklāmas atkal ieslēdza, jo linku izdzēsu.

Cik var nopelnīt ar AdSense?

Jums noteikti interesē, cik tad var nopelnīt? Mājas Jūrmalā un Cayenne man nav, bet vismaz domēnus un hostingu mājas lapas sev atpelna pašas un dažreiz man sanāk sev arī aliņu nopirkt. Tas arī ir daudz.

Ja lapai ir mazāk par ~tūkstoti apmeklējumu dienā (izņemot gadījumus, ja tev lapa ar saturu par piem. SMS kredītiem, apdrošināšanu, ceļošanu, u.tml.), tad +/- gada laikā var atpelnīt domēna izmaksas (neaizmirstam, ka naudu pārskaita ja ir savākti vismaz 70 EUR, tāpēc ar vienu nelielu lapu visdrīzāk vajadzēs n-tos gadus). Vēl, protams, ir gadījumi, kad ir kādas nišas lapa un šajā nišā ir reklāmas devējs – tad vēl var salīdzinoši labi nopelnīt.

Ja ir lapa ar vairāk kā tūkstoti apmeklējumiem dienā un daudz dažādas sadaļas ar dažādu saturu (attiecīgi dažādi reklāmdevēji), tad noplenīt var vairāk, un 70 EUR čeks var sanākt arī mazāk kā gada laikā.

Daži cipari (2012. gada pirmie 3 mēneši, kopējais no padsmit lapām).

  • CTR – 0.47% (cik uzspiež uz reklāmas no visiem reklāmu rādījumiem)
  • avg. CPC – 0.1 EUR (labs cipars, pirms gada un diviem, tas bija 0.06 EUR).

Pēc šiem cipariem var parēķināt, cik aptuveni varētu nopelnīt ar savu lapu.

Pēc pieredzes varu teikt: normāls CTR ir 2% līdz 5%. CTR virs 10% jau ir ļoti labs.

Komentāros droši dalieties ar savu pieredzi un ieteikumiem.

Šis raksts ir publicēts un saistīts ar tematiem , .
Rakstam ir 3 komentāri [Pievienot komentāru]
  1. Ivo

    Paldies par rakstu!

    Piemeram es izvietoju informejosu rakstu sava majas lapa par produktu utt..
    Kadas ir talakas darbibas, ja klients uzpiez uz noraditas saites, tad jau es kautko nopelnu, bet ja klients pat iegadajas attiecigo produktu, es vel vairak nopelnu?
    ADSENE pati izverte cik man pienakas par konkreto darbibu?

  2. artisare Post author

    Nē, AdSense nav affiliate mārketings, nav arī nekādu speciālu saišu. Iesaku palasīt par AdSense darbības principiem, tur būs atbildes uz šiem jautājumiem, un noteikti arī daudziem citiem.

  3. gajputns

    interesants raksts. par tiem nodokļiem- kāda pieredze? ņemot vērā, ka nodoklis gadā par saimn .darbību jāmaksā ir tie 50eiro (kas ir minimālais, neatkaŗīgi no ienākuma), tad saņemot, piemēram, tos 70, liekas tiešām idvesmojoši tā lielāko daļu atdot…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *