SEO

SEO (Search engine optimization) – mājas lapas optimizācija meklēšanas servisiem. SEO galvenokārt sastāv no – iekšējā seo (tehniskais un satura) un ārējā seo (sociālie signāli un linki no citām lapām). Jau vairāk kā 5 gadus es nopietni darbojos arī SEO lauciņā, tāpēc šeit es padalos ar saviem novērojumiem, ieteikumiem, eksperimentu rezultātiem un pieredzi saistībā ar SEO optimizāciju.

Google AdSense jaunais izmērs konfliktē ar pašu SEO vadlīnijām.

Google ir paziņojusi par jaunu, brendiem draudzīgu reklāmlaukumu AdSense tīklā 300×600 – Large Skyscraper. Tas ir milzīgs laukums, gandrīz divreiz platāks par līdzšinējo 160×600. Ja vidēji lapā saturs aizņem aptuveni 640px platu laukumu, tad tagad jau pusi no tā aizņems šis reklāmlaukums. Zemāk ir attēls ar dažādu AdSense reklāmas laukumu salīdzinājumu.

Google AdSense ieteikumi konfliktē ar Google SEO ieteikumiem.

Jaunais Google AdSense reklāmas laukums kā arī reklāmas laukumu izvietojumu ieteikumi tiešā veidā konfliktē ar Google SEO labās prakses vadlīnijām kā arī Google SEO ietiekumiem un algoritmiskajām izmaiņām.
Lasīt tālāk

Dublētais saturs | dubultais saturs – SEO problēma.

Angļu valodā tas saucas – “duplicate content“, bet latviešu valodā to parasti dēvē par “dublētais saturs” vai “dubultais saturs”. Runa ir par saturu vienas lapas ietvaros, nevis satura kopēšanu no vienas lapas citā.

Kā veidojas dubultais saturs? Populārākie scenāriji.

Parasti tas veidojas ļoti vienkārši – vienu un to pašu lapas saturu var iegūt no dažādiem linkiem. Piemēram: www.domens.lv/raksts-1.html un www.domens.lv/raksts-1.html?skats=pielagots-printesanai . Lai arī saturs lapā ir viens un tas pats, tikai nedaudz savādāk vizuāli noformēts, tas tiek uztverts kā divi nesaistīti teksti, jo katram ir savs links.

Lasīt tālāk

Google slēpj meklēšanas atslēgas vārdus

Ir pagājis jau gads, kopš Google sāk nerādīt meklēšanas frāzi, ar kādu lietotājs ir atnācis no google meklētāja, ja šis lietotājs ir autorizējies google servisā (ar gmail.com vai google+). Google Analytics šādas meklēšanās frāzes rādās kā [not provided].

Ko tas ir ietekmējis līdz šim un ko tas mainīs nākotnē?

Nesens pētījums parāda, ka arvien vairāk meklējumu atslēgas vārdi parādās kā [not provided]. Tagad jau 39% atslēgas vārdu parādās kā [not provided].

Apskatot datus savām lapām, visās lapās pa retam parādās [not provided] kopš 2011. gada oktobra, bet izteikti šādi rezultāti Google Analytics sāk parādīties 2012. gada 5. – 7. martā.

Lasīt tālāk