Google slēpj meklēšanas atslēgas vārdus

Ir pagājis jau gads, kopš Google sāk nerādīt meklēšanas frāzi, ar kādu lietotājs ir atnācis no google meklētāja, ja šis lietotājs ir autorizējies google servisā (ar gmail.com vai google+). Google Analytics šādas meklēšanās frāzes rādās kā [not provided].

Ko tas ir ietekmējis līdz šim un ko tas mainīs nākotnē?

Nesens pētījums parāda, ka arvien vairāk meklējumu atslēgas vārdi parādās kā [not provided]. Tagad jau 39% atslēgas vārdu parādās kā [not provided].

Apskatot datus savām lapām, visās lapās pa retam parādās [not provided] kopš 2011. gada oktobra, bet izteikti šādi rezultāti Google Analytics sāk parādīties 2012. gada 5. – 7. martā.

Salīdzināju no meklētājiem nākušo atslēgasvārdu datus 4 lapām, lai saprastu kāda ir situācija ar mūsu auditoriju. Ir dots, cik procenti ir slēptie atslēgas vārdi un no cik liela apmeklējuma skaita šie procenti ir iegūti.

  • Lapa #1 (lapa LV valodā, apmeklētāji nāk no LV)
    • Gada laikā: 01.11.2011. – 01.11.2012.
      • 18% ir not provided (416 000 atnākuši no meklētājiem)
    • Pēdējo 5 mēnešu dati (un vēlāk papildināts)
      • JŪL – 29% (25 500)
      • AUG – 36% (27 500)
      • SEP – 37,9% (29 500)
      • OKT – 38,6% (33 400)
      • NOV – 40% (33 700)
      • DEC – 40,5% (29 500)
      • JAN – 41% (24 300) – nepilns mēnesis
  • Lapa #2 (lapa LV valodā, apmeklētāji nāk no LV)
    • 8 mēnešu periodā: 01.04.2012. – 01.11.2012.
      • 30% ir not provided (107 000 atnākuši no meklētājiem)
    • Pēdējo 5 mēnešu dati (un vēlāk papildināts)
      • JŪL – 28% (16 200)
      • AUG – 34,9% (16 900)
      • SEP – 35,8% (15 900)
      • OKT – 36% (23 000)
      • NOV – 36,7% (25 600)
      • DEC – 37,7% (22 000)
      • JAN – 39% (20 000) – nepilns mēnesis
  • Lapa #3 (specifiska nišas lapa LV valodā, apmeklētāji nāk no LV)
    • Gada laikā:  01.11.2011. – 01.11.2012.
      • 6,7% ir not provided (7 100 atnākuši no meklētājiem)
    • pēdējo 5 mēnešu dati
      • JŪL –  12,4% (400)
      • AUG – 17,4% (390)
      • SEP – 22,6 (480)
      • OKT – 21,5% (450)
      • NOV – 17,8% (500)
  • Lapa #4 (lapa EN valodā, apmeklētāji nāk no USA, UK, IT, DE, FR un citām Eiropas valstīm)
    • 7 mēnešu periodā: 01.05.2012. – 01.11.2012.
      • 22% ir not provided (5 800 atnākuši no meklētājiem)
    • Pēdējo 5 mēnešu dati (un vēlāk papildināts)
      • JŪL – 18,9% (800)
      • AUG – 24,5% (900)
      • SEP – 25,6% (1 400)
      • OKT – 27% (1 500)
      • NOV – 28,6% (2 200)
      • DEC – 26,4 % (2 700)
      • JAN – 29% (3 100)  – nepilns mēnesis

 Mana lapu analīze parāda, ka pētījuma dati ir diezgan ticami. Protams, dati lapām atšķiras, jo katrai ir sava mērķauditorija, kas nosaka to, cik daudzi izmanto meklēšanu vienlaicīgi ar google autorizācijas servisiem. Tomēr visas lapas virzienu iezīmē diezgan uzskatāmi. Ievērojams lēciens [not provided] pieaugumā visām lapām ir vienlaicīgi – septembra mēnesī. 

Ko tas nozīmē mājas lapu īpašniekiem?

Ar katru mēnesi pilnvērtīga datu analīze atslēgas vārdu līmenī paliek daudz grūtāk veicama, ir neprecīzāka.

Vidējam mājas lapas īpašniekam tas neko daudz nemainīs, jo visdrīzāk joprojām netiek veikta atbilstoša datu analīze. Arī SEO optimizētāji daudz necietīs, jo jau tagad ir pieejami vairāki rīki, kas sniedz vairāk vērtīgu datu, kā Google Analytics atslēgas vārdu saraksts (izņemot long tail datus, kuros var pamanīt nelielas satura un atslēgas vārdu tendences).

Vislielākie cietēji šoreiz ir tie, kas datus analizē un – vēl jo vairāk – e-komercijas nolūkos. Ja līdz šim varēja pētīt lietotāju aktivitāti dažādos griezumos, balstoties uz mārketinga kanālu un (meklētājservisu gadījumā) pat uz konkrētu atslēgas vārdu vai atslēgas vārdu grupu (piem., visi vaicājumi, kuros ir minēts konkrētais produkts), tad tagad tas vairs nav iespējams, jo liela daļa vaicājumi ir iemesti kopējā katlā zem [not provided] apzīmējuma.

Google kā “alternatīvu” min “iespēju” aktīvāk izmantot Google AdWords, taču tas nav problēmas risinājums, bet gan mēģinājums vāji atrunāties. No tā pirmāmkārtām ieguvēja būs Google, tad nedaudz e-komersants. OK, labāk tā, nekā nemaz, bet tomēr tas ir zaudējums.

Un visbeidzot zaudētāji būs arī tie, kuri mājas lapā saturu pielāgoja atbilstoši atslēgas vārdam, ar kuru lietotājs ir atnācis uz mājas lapu. Šajā gadījumā zaudētājs ir arī lietotājs, kurš nav saņēmis iespējami labāko saturu.

Mans ieteikums – pēc iespējas ātrāk sākt analizēt esošos datus (ja jūs tiešām vēl to līdz šim neesat darījuši) un veikt mājas lapā uzlabojumus, jo, kā parāda arī mani dati, ar katru mēnesi palielinās [not provided] atslēgas vārdu apjoms, tātad, ar katru mēnesi datu analīze būs ar lielāku kļūdas koeficientu un arī daudz grūtāk veicama dēļ visu laiku sarūkoša datu apjoma.

Rakstam ir tikai viens komentārs [Pievienot komentāru]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *