Svarīgs SEO punkts – satura optimizēšana = 7 reizes vairāk apmeklētāju

Var veikt visādas SEO darbības un izveicības, bet bez atbilstoša tekstuālā satura mājas lapā tam visam nav lielas jēgas. Tam, ko cilvēki meklē, ir jābūt pieminētam mājas lapā. Pastāstīšu par mājas lapas sadaļas satura optimizācijas atgadījumu ar vienu savu lapu, kas ļoti uzskatāmi pierāda vairākus svarīgus punktus:

  1. interneta mājas lapā tekstuālam saturam ir jābūt;
  2. satura tekstam ir jābūt tēmai atbilstošam;
  3. nepārtraukti ir jāseko līdzi satura aktualitātei.

Veidojot lapas saturu, ir jāizmanto vārdi, ar kuriem cilvēki meklē šādu informāciju

Ir dažādi veidi, kā iegūt sākotnējos satura tēmai atbilstošos atslēgas vārdus un populārās frāzes, ar kādām cilvēki meklētājā meklē konkrēto informāciju. Kā arī ir vairāki veidi, kā atrast un salīdzināt šo vārdu un frāžu popularitāti pēc meklējuma intensitātes un daudzuma. Visas šīs iespējas noteikti vajag izmantot, lai mājas lapā esošais saturs maksimāli atbilstu tam, par ko tieši cilvēki interesējas.

Kad derīgās un populārākās frāzes ir atlasītas, tad darbs ir satura rakstītājam, kurš šos atslēgas vārdus un frāzes “iepin” lapas tekstā tā, ka teksts joprojām ir skaidri saprotams un noderīgs lapas apmeklētājam, un tajā pašā laikā atslēgas vārdi tekstā ir ievietoti pareizi no SEO viedokļa un pilda savu funkciju – maksimāli bieži parāda lapu labās meklētāju rezultātu pozīcijās.

Pareizo atslēgas vārdu izmantošanai ir kritiska nozīme

Pirms vairāk kā gada, kad veidoju vienas savas lapas sadaļas saturu, es izpētīju, ar kādiem vārdiem un frāzēm cilvēki šādu informāciju meklē. Mans galvenais atslēgas vārds bija, piemēram, “puķe” un frāzes ar šo vārdu. Lapas saturu nooptimizēju, izmantojot šo vārdu, ieguvu diezgan labas pozīcijas un arī apmeklētāju plūsmu un dzīvoju laimīgs. Blakus arī grafiks ar šī atslēgas vārda un tā frāžu popularitāti. Vidēji 40 meklējumi dienā.

Reiz kādu vakaru veltīju, lai Google Analytics rīkā sīkāk paanalizētu lapas datus dažādos griezumos. Pēķšni pamanīju, ka uz šajā piemērā minēto lapas sadaļu pāris cilvēki ir atnākuši ar vārdam “puķe” tautā lietotu sinonīmu “zieds” (Veikt šādu atslēgas vārdu analīzi Googler Analytics kļūst ar vien grūtāk. Šajā rakstā esmu aprakstījis sīkāk).

Liels bija mans pārsteigums, ka šādu sinonīmu sadaļas saturā nebiju izmantojis jau agrāk. Sinonīmu noteikti vajadzēja izmantot lapas saturā kaut vienu reizi. Ja atslēgas vārds ne reizi nav izmantots saturā, tad tiek izslēgta iespējamība, ka lapa jebkad varētu parādīties meklētāja rezultātos, kad kāds ar tādu atslēgas vārdu vai tā frāzi veic meklējumu. Tieši tāpat kā pūlī neatsauksies Ati, ja tu sauksi Arti, kaut abi ir līdzīgi vārdi.

Izņēmums ir reti gadījumi, kad Google pati meklēšanas rezultātos parāda lapas, kurās ir saturs ar meklējamā vārda sinonīmiem, ja nav pietiekami daudz rezultātu ar meklējamo atslēgas vārdu. Acīmredzot, tas notika manā gadījumā ar vārdu “ziedi”, ko nebiju iekļāvis lapas tekstuālajā saturā.

Vēl lielāks bija mans pārsteigums, kad, izpētot sinonīma meklējumu daudzumu, atklājās, ka jaunatklātais sinonīms – vārds “zieds” – šobrīd ir vairākas reizes biežāk meklēts kā līdz šim izmantotais vārds – “puķe”. Tas nozīmēja, ka man ir saturs, ko cilvēki meklē, es tikai šo saturu “reklamēju” ar nepareizajiem atslēgas vārdiem.

Kā sasniegt maksimālo auditoriju?

Pārlaboju lapas tekstu, lai tajā galvenokārt būtu minēts populārākais vārds “zieds” un tikai tad tā mazāk populārais sinonīms “puķe”. Respektīvi, tekstā līdzšinējo frāzi lielākoties aizstāju ar tās sinonīmu. Jau pēc neilga laika mana lapa sāka parādīties meklētāja rezultātos arī ar jauno atslēgas vārdu. Pēc laiciņa tā ieguva arī labas pozīcijas pirmajā lapā un sāka nest apmeklētāju plūsmu. Grafiks ar sinonīma  meklējumu daudzumu ir redzams blakus.

Rezultāti

Vienādā laika periodā sākotnēji izmantotais atslēgas vārds un ar to saistītās frāzes ir ticis meklēts 3 500 reizes un atvedis 200 apmeklētājus, bet jaunatklātais sinonīms un ar to saistītās frāzes nedaudz vairāk kā pusē no šī perioda ir ticis meklēts 15 000 reizes un atvedis 700 apmeklētājus uz lapu.

Pateicoties pareizi izvēlētam atslēgas vārdam, nemainot neko citu lapā, kā tikai vienu atslēgas vārdu pret otru, apmeklējumu uz mājas lapu ir palielināts vairākkārtīgi, un mana lapa meklēšanas rezultātos dienā vidēji parādās nevis 40 reizes, bet 300 reizes (7,5 reizes vairāk).

Piestrādājot pie dažādiem SEO aspektiem, varētu nedaudz uzlabot klikšķu skaitu ar jauno atslēgas vārdu uz lapu meklēšanas rezultātos, kas dotu vēl lielāku apmeklētāju plūsmu.

Secinājumi

Regulāri jāsako līdzi lapas rezultātiem un arī tirgus situācijai un izmaiņām. Ja es nebūtu pamanījis sinonīma vārdu, es būtu turpinājis uzlabot SERP pozīcijas vārdam, kam ir diezgan maz meklējumu un auditorijas apjoms ir limitēts. Tagad šī vārda sinonīms uz mājas lapu atved daudz vairāk apmeklētāju pat bez papildus SEO uzlabojumiem lapā vai saturā.

Vārds “puķe” un “zieds” ir izmantoti tikai, lai raksturotu situāciju, un nav patiesie atslēgas vārdi, bet grafiki un tajos minētie dati gan ir īstie. Tur arī ir uzskatāmi redzams, ka mazāk populārā frāze, meklētājā esot pirmajā pozīcijā, saņem 40% klikšķu (60 reāli apmeklētāji), turpretī sinonīma vārda frāze, vidēji esot 4.9 pozīcijā, saņem 13% klikšķu, bet tie ir 170 reāli apmeklētāji.

Ne vienmēr ir svarīga plika SERP pozīcija. Daudz svarīgāks ir atslēgas vārds, uz kādu lapa parādās meklētājā un tas, cik uz lapu atnākušie apmeklētāji kļūst par reāliem klientiem.

Rakstam ir 5 komentāri [Pievienot komentāru]
  1. kk

    visvairāk patīk kā seo guru ir ar mieru pierakstīt pilnu webu ar miglainiem un dažreiz labiem rakstiem, kā ko darīt, bet atklāt savus projektus – tu ko?! Tas ir lielāks noslēpums kā valsts noslēpuma pieejamība… 😀
    Īpaši tas sakāms par Latvijas spečukiem, kas savus projektus slēps no letiņiem kā savu acu raugu… 😀

    1. artisare Post author

      Prieks, ka šis raksts tiek ielikts starp “dažreiz labiem rakstiem”. Žēl, ka komentāra autors pat zem sava komentāra nav spējis parakstīties un palicis “anonīms”.
      Savus projektus es esmu pieminējis arī šajā blogā, ja kādu tas interesē.
      Arī šajā bloga rakstā ir minēti tikai tie dati, kas attiecās uz rakstu un tā tēmu, bet liekais nav nevajadzīgi pieminēts. Rakstā neesmu tukši un vispārināti runājis, bet esmu aprakstījis reāli izdarītu optimizāciju, pamatojis ar reāliem datiem un tos vēl ilustrējis par uzskates materiāliem. Visam pārējam nav nekāda nozīme šī raksta sakarā.
      Ja kādas sarunas gaitā ir nepieciešams manis teikto vai apgalvoto pamatot ar reāliem darbiem un datiem, tas ir iespējams un tā nav problēma.

      Labprāt saņemtu komentārus un viedokļus par šī raksta tēmu.

  2. hugo

    Viena lieta par sinonīmiem… Ir tāds abrevācijas tags un to var izmantot sinonīmiem, paskaidrojumiem uc. apzīmēšanai. Savā blogā visai bieži cenšos to pielietot un rezultāti arī neizpaliek.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *